Sidans innehåll

Kundservicemedarbetare på Höganäs Energi

Välkommen att kontakta Höganäs Energi

Höganäs Energis kundservice ger dig rådgivning och hjälp i alla frågor som rör våra olika tjänster. Med bred kunskap och lång erfarenhet kan vi som oftast lösa din fråga eller ditt ärende direkt.
Vi finns här för dig.

Hur du kommer i kontakt med oss

Mejladress: kundservice.el@hoganas.se

Telefonnummer: 042-33 74 00

Telefontid*: måndag – fredag kl 9-12 och kl 13-15.

Besöks- och postadress: Verkstadsgatan 13 C, 263 39 Höganäs

Besökstid*: måndag – fredag kl 9-12 och kl 13-15.

Journummer utanför kontorstider: se information under Felanmälan strömavbrott och Felanmälan fiberanslutning

*För dagar med avvikande öppettider, se nedan.

  • Nyårsdagen (1 januari): Stängt
  • Trettondagsafton (5 januari): 09:00 - 12:00
  • Trettondedag jul (6 januari): Stängt
  • Skärtorsdag: 09:00 - 12:00
  • Långfredag: Stängt
  • Annandag Påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton (30 april): 09:00 - 12:00
  • 1 maj: Stängt
  • Dag före Kristi himmelsfärdsdag: 09:00 - 12:00
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Nationaldagen (6 juni): Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Allahelgonaafton: 09:00-12:00
  • Lillejulafton (23 december): 09:00-12:00
  • Julafton (24 december): Stängt
  • Juldagen (25 december): Stängt
  • Annandag jul (26 december): Stängt
  • Nyårsafton (31 december): Stängt

Vi hjälper dig gärna och vill att du först kontrollerar följande saker:

  • Att jordfelsbrytaren inte har löst ut
  • Att huvudsäkringarna är hela
  • Är dina grannar utan ström?

Kan du svara ja på dessa påstående så kontaktar du oss för felanmälan på telefon 042 - 33 74 00 eller mejl kundservice.el@hoganas.se. Vårt journummer utanför ordinarie öppettider är 042-34 36 00.

Är svaret nej så rekommenderar vi att du undersöker lite närmare, se beskrivning för hur du felsöker.

Se också vår driftsinformation för att säkerställa att ingen annan har felanmäld samma strömavbrott.

Fiberanslutningen felanmäler du till din tjänsteleverantör för bredband, tv och telefoni. De kommer i sin tur kontakta oss om det visar sig vara fel på din fysiska anslutning in till huset. Har du internet via Höganäs Energi Handel kontaktar du oss direkt.

Har du provat följande saker?

  • Starta om din trådlösa router
  • Starta om din dator

Kan du svara ja på dessa påstående och det fortfarande är problem, så kontaktar du oss för felanmälan på telefon 042 - 33 74 00 eller mejl kundservice.el@hoganas.se. Vårt journummer utanför ordinarie öppettider är 042-34 36 00.

Se vår guide för hur du felsöker vid problem med fiber.

Se också driftsinformation för att säkerställa att ingen annan har felanmäld samma fiberavbrott.

Ska du flytta in i ett boende på Kullahalvön behöver du teckna ett elnätsavtal med Höganäs Energi. Ska du flytta ut av kommunen eller byta bostad inom kommunen, behöver du säga upp ditt nuvarande elnätsavtal och teckna ett nytt.

Du har tre alternativ vid flyttanmälan:

Anmält datum för in-eller utflyttning kan inte ändras och det är därför viktigt att du uppger rätt datum när du kontaktar oss.

 

Anmälan ska ske till oss senast fem arbetsdagar innan inflyttningsdatumet. Höganäs Energi garanterar att el och fjärrvärme är inkopplat i ditt boende om din flyttanmälan har inkommit senast fem arbetsdagar innan inflyttningsdatumet.

På din första faktura debiteras en administrativ inflyttningsavgift på 300 kr inkl. moms för de kostnader som uppkommer när vi gör förändringar i vårt system. Avgiften är prövad av Energimarknadsinspektionen.

Anmäl inflyttning i formuläret flyttanmälan.

Anmäl din utflytt senast fem arbetsdagar före flytt. Har du flera elnätsabonnemang eller fjärrvärmeabonnemang på samma adress måste du göra en flyttanmälan för varje abonnemang/varje anläggning.

Utflyttningsdatum är samma datum som det som står på ditt hyreskontrakt eller köpekontrakt.

Anmäl utflyttning i formuläret flyttanmälan.

Vill du få rådgivning per telefon eller få ett hembesök från Höganäs Energi? Höganäs Energis energirådgivare hjälper dig gärna med att kartlägga ditt hem och ge dig goda energiråd.

Et hembesök tar cirka 30–45 minuter och kostar inget för dig som är elnätskund hos Höganäs Energi.

Energirådgivning beställer du genom att:

Se badtemperaturerna runt om Kullahalvön.

Vid frågor kontakta oss på: kundservice.el@hoganas.se Senast uppdaterad: