Betalsätt

Autogiro

 

Med autogiro dras fakturabeloppet automatiskt från ditt konto. För att få denna tjänst ber vi dig anmäla ditt konto till autogiro via din internetbank.

E-faktura

 

Om du vill ha din faktura från oss elektroniskt gör du själv anmälan i din internetbank. De flesta banker har denna service. 

Kivra

 

Höganäs Energi är ansluten till den digitala brevlådan Kivra. Det innebär att, om du har skapat ett konto hos Kivra, så skickas din faktura från oss dit. Vill du ändå ha pappersfaktura från oss bockar du ur oss i meny-inställningar-avsändare i Kivra. Ifall du har autogiro så fortsätter det att vara aktivt även när du har Kivra. Om du är registrerad för e-faktura och istället vill ha fakturan till din digitala brevlåda i Kivra ska du avanmäla e-fakturan i din internetbank.

PDF-faktura

 
Hjälp oss spara miljön genom att minska papperförbrukningen - få fakturan via e-post som PDF-fil.

Ring oss på 042-33 74 00 eller mejla på kundservice.el@hoganas.se och meddela vilken epostadress du vill att vi skickar fakturan till.

Ändrade faktureringsperioder

Från och med november skickar vi fakturorna månadsvis istället för varannan månad som vi gjort hittills. 

Om jag inte betalar?

Som kund hos Höganäs Energi kan du i de flesta fall ansöka om anstånd eller delbetalning av en faktura. Om betalningen inte inkommer i tid på vårt konto på förfallodagen får du en påminnelse. Påminnelseavgift om 60 kr tillkommer då på fakturan. Betalar du inte påminnelsen inom angiven tid får du ytterligare en påminnelse i forma av ett inkassokrav från vårt ombud Gothia Inkasso. Inkassokravet kostar 180 kr. Utöver påminnelse- och kravavgift tillkommer ränta vid sen betalning, som för närvarande är 8 procent. Har du frågor om din påminnelse, kontakta vår kundservice på 042-33 74 00. För frågor om inkassokrav kontaktar du Gothia Inkasso, 0340-66 44 33.